torsdag 5. juli 2018

Ekstra inspirasjon til sommerutfordringen

Da var vi tilbake med litt mer inspirasjon til sommerutfordringen vår, og siden den ikke trekkes før 30. juli har vi  utfordret  hverandre til å lage noe maritimt, siden sjøen og båtliv er vanlig å forbinde med sommer (og sol).

DT Trude Julie:

Jeg har valgt å bruke ark fra en ganske gammel serie fra Maja Design (Life by the Sea), bare elsker den serien. Det første kortet er i typisk maritim stil, med maritimt bilde. Hovedmotivet er tatt fra et av arkene i serien.

Ark: Maja Design og kartong fra Bazzill (hvit og marineblå)
Dies: Anker fra Cheery Lynn Design
Stempel: North Star Design (Hurra for deg)
Annet: Kortet har fått seg en god dusj av Glimmer Mist i fargen Pearl

På det andre kortet har jeg brukt samme arkserie, men valgt et noe anderledes uttrykk, med paperpiecing av stempeltrykk


Ark: Maja Design, kartong fra Bazzill
Stempel: Unity Stamps
Pynt: Halvperler fra Papirdesign, Pearl Glimmermist



Jeg har også brukt ark fra Maja Design sin maritime serie.
Noen av stripene er rester som jeg ikke har fått meg til å kaste.
Og nå passet de fint under bildet.

Leita i tingene mine for å finne noe maritime ting og da dukket
dette store fyrtårnet opp. Båt knutene er laget av hamp og små tekstene
har jeg kjøpt på et forum jeg var på.


Seilbåten sitt seil er skjært rundt og plassert oppå stripene med 3D pute.


Ark: Maja Design
Tekst striper fra Beate
Knuter: knyttet selv av hamp
Tittel og Fyrtårn 




Selve utfordrigninnlegget finner du HER
Minner om at vi har satt tak på MAX 5 bidrag fra hver 

Hilsen Trude Julie og Jorunn Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar