fredag 1. november 2019

#17 - Utradisjonell jul

Da er november her og vi nærmer oss jul, så utfordringen er da å lage noe julerelatert. Men for å gjøre det en liten smule utfordrende, ønsker vi å se utradisjonelle farger på julekort/ting, det vil si ikke rødt og grønt, så kort med julenisser i rødt vil for eksempel ikke bli godkjent.  Da gleder vi oss til å se hva dere lager.


Premien er en blokk vinterark og en pk med sequins 



Her der det Design teamet har å vise fram.



Jeg har laget 2 nesten like kort i rosa og blått.
Dette sammen med speil blankt sølv ark og flotte dies fra kaBoks og DanDies

P

Stempel tekst fra Kort og Godt på det rosa kortet.


Stempel tekst fra ... på det blå kortet, ja det finner jeg ikke ut hvem er fra..


Siden utfordringen er utradisjonell jul, tenkte jeg å bruke litt andre farger, samt å kombinere stempler som ikke direkte er julestempler med "God jul"-stempler.
Her er et kattestempel med et helt juletre av pakker.


På dette kortet har jeg maskert sirkler og  svertet med to ulike farger Distress Oxides før jeg stemplet med kartstempel, musikkestempel og et svirlestempel. Hyssingene er tegnet på etterpå.



Jeg lager vanligvis bare julekort i tradisjonelle julefarger,
så dette var en spennende utfordring.
Det ble et kort i sort og gull toner.


Mønsterark - Papirdesign 
Kartong - bazzill gull 
Dies - nellie snellen
Stempel - Papirdesign
Stempelpute - Golden glitz Delicata



Dette var en utfordring som passet meg bra, da jeg 
sjelden bruker å lage julekort i tradisjonelle rød og grønntoner.
 Så mitt bidrag på utradisjonell jul ble til med å lage 
julekort i bruntoner med et hint av gull. 
Jeg har brukt craft på kortbasen, bygge i lag med ulike mønsterark i bruntoner 
og brukt gull som bakgrunnspapir på disse lagene.
Pyntet med julemotiv av dyr og snømann i gjennomgående bruntoner og tilslutt pyntet jeg med ulike blomster og frostede bær 
for en litt vinterartig effekt.



Frist for å bli med på vår utfordring er 30 novmber kl 20.00




enter


Yo are invited to the Inlinkz link party!
Click here to


1 kommentar: