torsdag 13. juni 2019

Inspirasjon - bakgrunn Sommer


Da var det på tide med litt mer inspirasjon og denne gangen er det Trude Julie som har lekt seg med stempler, embossingpulver og Brushopulver.
Jeg trengte en bunke kort som jeg skulle gi bort i gave og da var det veldig greit å lage denne typen kort, de kan varieres nesten i det uendelige. Arkene som bakgrunnsstempelet fra Unity Stamp Co er stemplet på er Fabriano akvarellpapir, det er stemplet med Versamark blekk og embosset med finkornig hvitt embossingpulver. Etter at embossingen var kald, sprayet jeg arket med litt vann og drysset på Brushopulver i tre ulike farger (Lime Green, Gamboage og Purple) og sprayet på mer vann og bare lot vannet trylle fram det flotte mønsteret. Det er kuttet litt til og limt på en ramme av svart Bazzill før det er limt på selve kortet med skumtape. Teksten er embosset på samme vis som sommerfuglene.


Her er bilde av 3 av kortene som jeg lagde på samme vis, dvs. kortene i midten og til høyre er ladg på det viset, bare at på det til høyre er det brukt fargene Alzarin Crimson og Perussian Bleu. På kortet til venstre er fargekrystallene blandet med vann før jeg dyttet fargene rundt med pensel, det gir et annet uttrykk siden fargen blir gjevnere og ikke får det spillet som oppstår når pulveret utsettes for mindre vann. På dette kortet er hilsningen stemplet og embosset på mørkeblå Bazzill før rammen er kuttet ut med en dies fra Spellbinders.


Da håper jeg dere har fått litt inspirasjon til å lage noe i sommer, utfordringen vår kan dere bli med på her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar