søndag 1. september 2019

#15 CAS eller et lags kort

Sommeren er over, skolen er startet og plutselig så var det September.
Høstmånedene står for døren, været skifter,  det er herlig å sitte inne å jobbe med hobbyen vår.
Sesongen for mange treff rundt omkring i landet står også for tur.

Utfordringen til dere denne måneden er å laget noe med stilarten
Clean and Simple eller et lags kort.


  CAS - Clean and Simple - Rent og enkel
*Et hovedfokus, det vil si et hovedobjekt
*Masse luft, som ofte betegnes som "white space" Det kan være et område på kortet/LO der det er ingenting. Bare der det er masse av luft- ingen pynt ol.
* Begrenset antall lag og antall pynt
* Begrenset antall farger
* Hurtig og enkelt å lage
* Hold det i rene linjer og enkel look
* Stiller større krav til gjennomført design

Et lags kort
* Her stemples det rett på kort basen med motiv eller tekst
* Minimalt med pynt - flatt som f.eks Washi tape, dotter, bling
* Ofte brukes maskering av motiver for å bygge dimensjoner i bildet



PREMIE





I løpet av det siste året har jeg blitt mer og mer glad i CAS stilen
og laget en del kort med enkelt design. 
Denne gangen ble noen enkle bursdagskort som passer fint til ungdommer.

Ark - Papirdesign
Dies - Marianne dies 
Dies alfabet - scrapmagasinet 







Jeg har laget to kort med samme hjerte dies fra Memorybox.  På det første så har jeg kun brukt hjertene fra diesen, mens på det andre så har jeg brukt rammen fra diesen.

Jenta er malt med refill dråper og vannpensel. Motiv fra Saturated Canary


Under hjerteborden så har jeg brukt washi tape med glitter og en tekst dies. 




Jeg har denne gangen laget et et lagskort hvor jeg har maskert en sirkel og farget med to grønne Distress Oxides (Twisted Citron og Mowed Lawn), etter på har jeg stemplet over med et fint stempel fra Unity Stamp co og så et gratulasjonsstempel fra Stempelglede.




Denne gang har jeg lagd meg et etlags kort, noe jeg vanligvis ikke lager.
 Utfordringen var virkelig artig og tenker at dette må jeg lage mer av:)
På dette kortet har jeg stemplet med Distress Oxide i ulike friske farger
- litt sånn regnbue feeling.


Brukte TCW sin flotte stensil-Valentina og den herlige teksten er fra Papirdesign. 
La på litt perler og glitter for å få frem motivet bedre. 


Hilsen
DT jentene

Utfordringen går til 30 September kl 20.00




You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

1 kommentar:

  1. Fabulous themes and beautiful inspiration from the team. Hugz

    SvarSlett